• Matchtröjor LÄS!

    I år kommer vi att få våra egna tröjor. Vardera spelare kommer att få sin egen tröja med namn och nummer. Spelarna kommer att få önska nummer utifrån dem nummer som finns i den storleksgruppen de tillhör. Har två spelare önskat samma nummer så lottas det. Vi vill nu att alla kontrollerar sina barns namn här på sidan så det stämmer. Stavning, dubbelnamn, apostrofer och så vidare. Stämmer det så behöver ni inte göra någonting. Är det någonting som inte stämmer så skriver ni en kommentar i den här nyheten med barnets för och efternamn så som det ska vara. Ni har till söndag kväll på er. Måndag morgon lägger jag beställningen. FÖRTYDLIGANDE: Det kommer att komma ett formulär där man önskar tröjnummer. Det gör ni inte här. Team 14 16 sep 2025 3kommentarer
  • Samåkning till Stockholm!

    På lördag är det dags för våra matcher i Stockholm! 🌟 Om du har behov av skjuts av dig och/eller din utrustning, skriv i chatten nedan så snart som möjligt men senast fredag kl 18. Skriv även gärna om du har plats i bilen för fler om ni själva tänker köra dit. För samåkning ses vi vid Trängen kl 7:45 på lördag! Allt gott! Mia Team Damjunior 16 sep 2025 5kommentarer
  • Fotografering 24/9

    Hej! Onsdag 24 september är det fotografering i B-hallen. Vi har inte fått någon exakt tid ännu. Räkna med att det tar 1-2 timmar. Som vanligt är det all utrustning som gäller. Under dokument finns det en beställningsblankett som är obligatoriskt att ta med ifylld till fototillfället. Utan blanketten får man inte fotograferas. Läs även följebrevet. Skriv ut blanketten, fyll i och ta med till fotograferingen. Jag kommer ha med blanketter på träningen på torsdag 18 september om man inte har möjlighet att skriva ut. Team 13 16 sep 2025 0kommentarer
  • Kioskschema för veckorna 46, 47, 8 och 9

    Här kommer de preliminära tider för tjänstgöring i Holken. Observera att de exakta tiderna kommer att sättas veckan innan då vi vet vilka matchtider det kommer att bli (istidschemat släpps en vecka inann). Det mest troliga är att helgpassen kommer att sluta senare, rimligt mellan 18-19 men vi vet inte exakt ännu. Byten gör man sinsemellan själva. Skriv gärna till varandra på laget så vi andra ser vilka som bytt med varandra. Fredagen innan aktuell vecka meddelas respektive lags caféansvarige om man har bytt med någon och vilket passa det gäller så sammanställs en uppdaterat schema på lördagen. Kod till nyckelskåp meddelas per sms på söndagen före aktuell vecka. Instruktioner och manualer publiceras längre fram i en separat nyhet. Vid frågor (förutom byten) vänd er till respektive lags caféansvarig: F10/12: Sara Häkkinen F14: Karin Bodin F16: Saman Danesh Damjunior: Matias Karlsson Team Flick 16 sep 2025 8kommentarer
  • Beställningsblankett fotografering

    Hej. Nu finns beställningsblankett att hämta och skriva ut för fotograferingen uppladdad under "Dokument" och "fotografering". Kommer ha med ett antal till träningen imorgon, men ni som har möjlighet får gärna skriva ut en egen. Återkommer med tider för fotograferingen så fort vi får det från kansliet. Mv Ledarna Team 16 16 sep 2025 0kommentarer
  • Info v38

    Veckans träningar : Tisdag 16.30-17.20 Lördag 10.20-11.20 (För dom killar som inte ska till Haninge, Kallelse kommer under kvällen.) Haninge cup Spelschema ligger upplagt under bilder och laguppställningar finns uppdaterat på aktivitet sen förra veckan. Uppstartsdag I lördags hade vi vår uppstartsdag med Team 17, och det var glädjande att se så många på plats. Vi startade dagen med ett ispass som sedan följdes upp med ett enklare off ice-pass med fokus på klubbteknik. Vi lyfte också fram att just den typen av träning inte kräver is – det går utmärkt att ta en klubba och en boll hemma och träna lite när man har tid över. Det är ett enkelt sätt att bli lite bättre varje dag. Under dagen hann vi också med det lagmöte som vi tidigare pratat om på föräldramötet. Grabbarna fick själva vara med och tycka till, och tillsammans tog vi fram en tavla som visar hur vi vill vara mot varandra – och hur vi inte vill vara. Det är kloka barn vi har att göra med, de vet precis! Vi kom bland annat fram till att: * Vi ska visa varandra respekt * Vi ska lyssna och titta på den ledare som pratar för att förstå övningarna * Vi ska vara redo, koncentrerade, ha roligt och göra vårt bästa när vi kommer till träning eller match Vi påminde också om vikten av att kolla av utrustningen: längden på klubban, passformen på skydden och att öva på att klä på utrustningen själv. Ju mer man tränar på det, desto smidigare går det – och vi märker redan att grabbarna tar större ansvar för sin utrustning och även hjälper varandra. Efter mötet var alla hungriga, och vi njöt av en god grillad hamburgare innan vi laddade om för dagens andra ispass. Det passet gick i spelets tecken. Vi pausade ofta, pratade om både försvarsspel och anfallsspel och passade på att ge många små tips längs vägen. Sammanfattningsvis blev det en riktigt rolig och givande dag som stärkte oss som lag. Nu ser vi fram emot en spännande säsong tillsammans! En viktig påminnelse från föräldramötet vill vi också skicka med: vid matcher och cuper lämnar vi killarnas mobiler hemma. Skärmtid får de gott om ändå – här satsar vi istället på gemenskap och att bygga laget. Jacka/Byxa Ni som inte provat ut vilken storlek kan göra det snarast på Intersport Marieberg då de flesta provade storlekar på lördagsträningen. Nu kör vi så de ryker! Med vänlig hälsning, Ledarna Team 17 15 sep 2025 1kommentar
  • Visa fler nyheter