Info v37
Hej! Försäsongen lider mot sitt slut och det har varit en trogen skara på fyspassen i Karlslund. På avslutningen i Sörbybacken var det ett gäng kämpar som genomförde stafett, styrkeövningar och hela 3 ”trappanvarv”. Snyggt jobbat! Här kommer rykande färsk info: Träningstider säsongen Har fortfarande ingen ny info att kommunicera utan lägger ut träningstider i den takt vi får dem till oss. Nästa veckas träningstider kommer idag eller imorgon. Poolspel1 Kallelse till första poolspelet som är den 5:e oktober har skickats ut. Vänligen svara snabbt på denna kallelse om ni kan vara med eller inte då vi vet att det är Select cup som krockar denna dag. Föräldramöte 17/9 Eftersom det är mycket på gång kommer vi ha ett föräldramöte i Holken i B-hallen under träningen onsdagen 17/9. Där kommer vi gå igenom lite mer inför cupen som är samma vecka samt ytterligare information kring säsongen. Har ni något speciellt ni vill att vi ska ta upp, vänligen meddela någon av oss ledare. Efter föräldramötet kommer det finnas möjlighet för spelarna att prova ut storlekar på överdragsställen. Hemmacup 21/9 Planeringen fortsätter! Hela 18 lag utifrån, 7 olika föreningar kommer till Trängen för cupen. Superkul! Lagen är publicerade under aktiviteten och isschema finnes under ”Bilder”. Vi kikar nu på schema för arbetsfördelning. Om det är någon förälder som kan vara med men inte kan anmäla sig, vänligen kontakta Erica på telefon 072-208 06 20. Vi behöver fler föräldrar! Fotografering 24/9 Påminner om att det finns utskrivna blanketter i vårt förråd direkt till vänster som behöver fyllas i av er vårdnadshavare. Önskar att samtliga gör det så snart som möjligt. Observera att det är obligatoriskt att fylla i blanketten även om man väljer att inte köpa några foton. Sponsorer Jakten på sponsorer fortsätter! Om något företag vill vara med och sponsra och även ha sin logga på våra överdragsställ behöver vi ha info om detta innan 24/9. Hör av er till lagets mail 15@orebrohockeyungdom.se om ni vill ha mer information eller om det är några frågor. Material Från föreningens håll rekommenderas svarta byxor, svart hjälm, svarta eller röda handskar som utseende på isen. Inget tvingande men ska det köpas nytt så är det bra att tänka på . På Intersport Marieberg är det också under september månad -15% på ordinarie priser i hockeysortimentet om man är Clubmedlem hos Intersport och ansluten till Örebro Hockey Ungdom. Passa på och fynda! Det var nog allt för nu! Med vänlig hälsning Ledarna
Team 15
11 sep 2025
8kommentarer
Sponsring Team 16 2025/26
Stöd Team 16! För säsongen 2025/26 söker vi engagerade sponsorer som vill vara med och skapa förutsättningar för våra spelare i Örebro Hockey Ungdom Team 16. Tillsammans kan vi hjälpa dessa barn att utvecklas inom sporten, uppleva glädjen i lagsammanhållning och lära sig värderingar som ansvar, respekt och målmedvetenhet – värderingar som bygger framtidens lagspelare! Genom ditt företag har du möjlighet att bidra till att täcka kostnader för kläder och utrustning, cuper och andra viktiga satsningar som gör att våra spelare kan utvecklas och växa. I gengäld får ditt företag exponering i ett positivt sammanhang och stärker sitt varumärke som en stödjare av ungdomsidrotten och ett hälsosamt fritidsliv. Sponsring är en bra möjlighet att synas, både i samband med matcher och i andra sammanhang. Aktuellt just nu: Vi arbetar med att ta fram informationsmaterial om årets sponsorpaket som snart kommer finnas tillgängligt för delning, men redan nu är vi angelägna om att få in sponsorer! Detta för att vi ska kunna erbjuda lagkläder till så bra priser som möjligt, så att alla familjer har möjlighet att köpa något klädesplagg till sitt barn. Som sponsor får ni möjlighet att ha er logo tryckt på något av klädesplaggen. Vi undersöker också andra möjligheter att exponera kunders logo och budskap, t.ex. att ha "beachflaggor" med sponsorers logo uppställda under poolspel. Mer info om detta kommer. Intresserad av att bli sponsor? Vänd er till Magnus Bergenlid, sponsoransvarig för ÖHU Team 16: Email: 16@orebrohockeyungdom.se Telefon: 070-448 43 68 Vi behöver följande uppgifter från er: - Företagsnamn - Sponsringsbelopp - Kontaktperson hos sponsorföretaget Tack för att ni stöttar Team 16!
Team 16
11 sep 2025
0kommentarer
Kioskveckor 25/26
Hej Vi har nu fått veckorna då vi ansvarar för kiosk/Cafe. Vi har veckorna 44-45 samt v.14. Kioskshema kommer att delas kommande veckor. //Micke
U16/U17
10 sep 2025
Föreningsdomarkurs + utbildningsfilm
Hej! På klubbens sida kan man nu läsa mer om årets domarkurs som går av staplen här om några veckor. Det finns två delar i den där våra nu skulle kunna ta steget upp och döma på helplan (ex U13). En domarkurs innebär inte bara att man fördjupar sina kunskaper inom hockey, det är även en otroligt bra metod för att utveckla sina ledaregenskaper och kommunikation. Föreningen behöver fler domare och är man sugen på att testa på att döma helplan (man får såklart även då döma poolspel) så går man kursen den 1 oktober och vill man testa på och endast döma poolspel så går man kursen 30 sept. Perfekt för de som kanske inte dömt innan och vill testa på. Glenn som kommer hålla i kursen är kanon och man får all hjälp och stöd man behöver för att sen komma ut och döma sina första matcher. Kika på nyheten på klubben som ni hittar här: Klicka här! och där hittar ni även anmälningslänkar till respektive typ av kurs. Ett litet tips är att kika in på: Domarakademin - Swehockey där man kanske främst kikar in under menyn "Regler" för lite info. Där finns exempelvis längs ner på sidan "Sommarfrågor" som släpps varje år och som är nyttiga att använda för att inte minst lära sig att hitta i regelboken (finns som app). Skräms inte av att det är 100 frågor utan det är ett material för att läsa lite om situationer i en match som kan uppstå och vara kluriga som domare. En del saker mer kluriga än andra. Utmaning mellan spelare och föräldrar kanske ;-) En sidan som vi tycker att alla spelare, föräldrar och ledare skulle titta in på är: Klicka här för att komma till filmen Ps. Glömde jag skriva att dömeriet ger en del extra pengar med...
Team 12
10 sep 2025
0kommentarer
Kioskveckor schema
Hej! Vecka 38 och 39 har vi våra första kioskveckor. Nytt för i år är att betalningen sker vi Happy Order, en ipad som finns i kiosken. Manualer för hur den ska användas finns i kiosken. Manualer för öppning och stängning finns också i kiosken. Nycklar finns i nyckelskåpet som sitter nära ismaskinen i B-hallen. Där hämtar ni nyckel inför varje pass, och lägger tillbaka nyckeln efteråt. Kod för nyckelskåpet skickas ut innan vår vecka börjar. Nedan här finns tiderna. Kommentera i inlägget vilken tid ni vill ha så fyller jag på med namn under respektive pass. Dubbelt pass= minst två namn. Om ni får förhinder så är det eget ansvar att hitta en ersättare. Vecka 38 Måndag 15/9 16.45-20.30 B - hallen Lena Hasselgren Lindsten (Love Lindsten) Tisdag 16/9 16.45-20.30 B - hallen Magnus Winberg (Oskar Winberg) Onsdag 17/9 16.45-20.30 B - hallen Magnus Larnhed (Edvid Bodin) Torsdag 18/9 16.45-20.30 B - hallen Pernilla Haglund (Wilmer Haglund) Fredag 19/9 16.15-19.00 B - hallen Niklas Strömberg (Theo Strömberg) Lördag 20/9 09.00-12.00 B - hallen Kristin Pihl (Melker Pihl) Lördag 20/9 12.00-15.00 B - hallen Marie Landell (Milo Landell) Vecka 39 Måndag 22/9 16.45-20.30 B - hallen Sandra Åsberg (Aaron Åsberg) Tisdag 23/9 16.45-20.30 B – hallen Elin Edberg (Olle och Melker Edberg) Onsdag 24/9 16.45-20.30 B - hallen Elin Rosborg (Noah Rosborg) Torsdag 25/9 16.45-20.30 B - hallen Evelina Atterstig (Sigge Atterstig) Fredag 26/9 16.45-19.00 B - hallen Therese Melin (Ceasar Byman) Lördag 27/9 09:00-12.00 B - hallen Mikaela Fogelqvist (Filip Fogelqvist) Lördag 27/9 12.00-15.00 B – hallen Nadya Lehto (Liam Lehto) Lördag 27/9 09.00-13.00 A – hallen (Dubbelt pass) Katrin Blücher (Ludvig Blücher) + Mikael Bringnäs (August Bringnäs) Söndag 28/9 08.45-12.00 B - hallen Caroline Eld (Gabriel Dalsbro) Söndag 28/9 12.00-15.00 B - hallen Emma Hermansson (Viggo Nyqvist) Söndag 28/9 10:30-14:30 A – hallen (Dubbelt pass) Mattias Björn (Frank Björn) + Cathrine Avelino de Lima (Benjamin) Söndag 28/9 14:30-19:00 A – hallen (Dubbelt pass) Erik Jansson (Alexander Jansson) + Therese Carlsson (Alvar Carlsson)
Team 13
9 sep 2025
26kommentarer
Info om speaker mm.
Hej! Vi behöver fler föräldrar som kan köra speaker/musik på matcherna. En rolig uppgift, tänk att få bestämma all musik på dansgolvet i flera timmar :) Skicka ett sms till mig om du kan tänka dig uppgiften 073-3 01 73 63. Johan kommer under en träning att visa de som vill hur man sköter musik och mikrofon, och man kan även få en liten lathund. Är det någon som vill ha en repetition av det är man såklart också välkommen. Ni som kör OVR och vill friska upp minnet inför seriestart så är denna video bra att titta på. https://www.youtube.com/watch?v=XaKRKcC7Zc0 Är det någon som är sugen på att lära sig klocka eller OVR så meddela mig så löser vi det också givetvis. /Malin Panke
Team 12
9 sep 2025
0kommentarer
Visa fler nyheter