Lån av utrustning
Hej på er! Följande information har kommit ut på föreningens sida, men jag tänker att jag delar den även här eftersom att det är er som det gäller. Infomation om Nya riktlinjer gällande Målvaktsmaterial och möjlighet att eventuellt låna vissa delar från och med i år i Örebro Hockey Ungdom. Tom U11 så erhåller lagen sin uppsättning med komplett utrustning till målvakterna. Egna spelaren står med Skridskor, Byxor, Pungskydd, Halskydd. Det som är helt nytt för i år och kommer förhoppningsvis om intresse finns utökas ytterligare till nästa år är att from U12-U14 så finns personlig möjlighet att låna Benskydd, Plock, Stöt, Kombinat, Mask. Övrig utrustning står den egna målvakten med. Man är både i lagen samt även vid personligt lån ansvarig att ta hand om, förvara säkert, laga vid behov. Kontakta i första hand er materialare i lagen så hjälper de er. Försvinner saker så är man ersättningsskyldig. Vid personlig lån kontakta föreningens materialansvarige på material@orebrohockeyungdom.se för att boka en utprovning och registrering sker då via nytt formulär som utförs på plats. Allt gott!
Team Målvakter
7 sep 2025
0kommentarer
Försäljning cancerarmband
Imorgon kommer leveransen av armbanden och Ulrika (Therese mamma) kommer dela ut till alla damjuniorer tillhörande Örebro på F16 och Damjunior träningarna denna vecka. Vi har räknat ut att det behövs minst 7 sålda per spelare för att inte behöva skicka tillbaka och få en förtjänst på 5000kr. Målet är såklart att sälja mer än så men det är det antal vi kommer skicka med om ni inte skriver här att ni behöver fler. Behöver ni fler framöver hör av er till Ulrika. Datum för försäljning på stan blir lördag 27/9 mellan kl 12-14. Örebro hockey herrar spelar hemmamatch kl 15:15 så förhoppningsvis är det många supportrar på stan som kan tänka sig köpa armband av tjejerna. Sista dag för försäljning så att vi har tid att eventuellt skicka tillbaka blir söndag 28/9. Ni redovisar er försäljning genom att betala in på digitala lagkassan för damjunior. Hör av er snarast om ni inte har tillgång till den. Kör hårt med försäljningen vi siktar mot fler än 100 sålda armband ♥ Trevlig kväll Maria & Ulrika
Team Damjunior
7 sep 2025
4kommentarer
Seketariat 14/9
Bemanning av sekretariatet till Trängens träningsmatcher söndag 14/9. Samling vid B-hallens sekretariat kl. 12:30 (matcher kl. 13:00-15:30) Leon Clérissy Martin Cullbrand Eddie Hendrén I sekretariatet ansvarar vi för matchklocka och musik. Vi ansvarar även för att ta fram och plocka undan målburar, sarg och bänkar. Skulle ni inte kunna den tid ni har blivit tilldelad får ni själva byta med någon i laget. Kontaktuppgifter till alla spelare finns i kontaktboken på laget. Meddela bytet till oss. Finns det önskemål om genomgång av sekretariatet kan ni höra av er till Leon eller Tures föräldrar som är ansvariga för sekretariatet. Rickard Clerissy (Leons pappa) 072-0502367 Maria Pettersson (Tures mamma) 070-5482114
Team 14
7 sep 2025
0kommentarer
Lite allmänna nyheter
Hej alla. Här kommer lite info om utrustning från föreningen, lite info om ett kommande poolspel och för de nya som vill köpa vinterjacka. Från föreningen: Ska ny utrsutning köpas så önskar klubben att vi köper svarta saker. exemplevis hjälm, byxor, handskar (svarta/röda). Detta är inget krav, men en önskan från föreningen då de vill att vi ska vara enhetliga på isen. Poolspel Vi kommer att ha ett poolspel den 28/9 på Trängen A-hallen. Mellan ca 11:30-15:30. Inbjudna lag är Kumla, Linden (Eskilstuna) och Lindesberg. Reglerna kommer vara U-10 och vi siktar på 3-4 matcher per lag. Vi siktar på 6lag, men beror såklart på hur många vi blir. Mer info finns i den separata kallelsen/aktiviteten i kalendern. Vinterjacka För er nya spelare som inte hann med att köpa vinterjacka med tryck förra säsongen till rabatterat pris (250kr) så kontaktar man Magnus Bergenlid eller Fredrik Stoltz för att ta detta vidare.
Team 16
7 sep 2025
0kommentarer
Föräldramöte
Hej! Tisdag den 16/9 kl 18:30 kör vi ett föräldramöte i Curlinghallen.
Team J18
5 sep 2025
0kommentarer
Beställning av jacka
Hej! Nu börjar det bli dags att beställa in jackor för säsongen 25/26. I år kommer vi att köra på Bauer Lightweight modellen. En tunnare variant än de vi haft innan. Våra sponsorer kommer att täcka en stor del av kostnaden men det kommer även vara en egenkostnad på 200 kronor per spelare. Det är inget måste att beställa jacka, man gör helt som man vill :) Faktura för detta kommer att skickas ut i samband med leverans av jackorna. Jackan kommer att ha ÖHU logga och varje spelares nummer på, samt våra sponsorer på ryggen. Inför beställningen behöver vi veta vilken storlek spelarna önskar. Fyll i det här formuläret för att ange storlek. Jackorna finns på Intersport Marieberg om ni vill prova först. Här kan du hitta storlekstabell till YOUTH modellen Här kan du hitta storlekstabell till SENIOR modellen Behöver få in svar senast måndag 08 september klockan 20.00. Beställningen skickas direkt.
Team 13
5 sep 2025
1kommentar
Visa fler nyheter