Säsongsstart TKH 28 September.
Hej! Söndagen den 28:e september startar Tre Kronors Hockeyskola för säsongen. Vi återkommer med vilken tid här på sidan inom kort. Vi ser gärna att så många föräldrar som möjligt är med och hjälper tilll. Dom som känner att dom vill är med på isen, annars kan man alltid hjälpa till med något runt i kring. Det är även en utbildning för "TKH-ledare" ledare här i Örebro som hockeyförbundet anordnar lördagen den 27 september. 8-15. Meddela mig om det är några av er föräldrar som vill hjälpa till på isen som är sugen att gå. Den brukar vara bra och är nyttig att gå. Mvh Erik Planeby erik@orebrohockeyungdom.se 0730306101
TKH -19
4 sep 2025
0kommentarer
Start för Hockeyskolan 28 September
Hej! Söndagen den 28:e september startar Tre Kronors Hockeyskola för säsongen. Vi återkommer med vilken tid här på sidan inom kort. Vi ser gärna att så många föräldrar som möjligt är med och hjälper tilll. Dom som känner att dom vill är med på isen, annars kan man alltid hjälpa till med något runt i kring. Det är även en utbildning för "TKH-ledare" ledare här i Örebro som hockeyförbundet anordnar lördagen den 27 september. 8-15. Meddela mig om det är några av er föräldrar som vill hjälpa till på isen som är sugen att gå. Den brukar vara bra och är nyttig att gå. Mvh Erik Planeby erik@orebrohockeyungdom.se 0730306101
TKH - 20
4 sep 2025
0kommentarer
Övningsbank
Hej på er! Under fliken "Länkar" så ligger det uppe ett antal övningar som är filmade i en övningsbank. Dessa övningar är superbra för er målvakter att köra om ni har lite tid för er själva med en tränare som skytt. Jag lägger även en länk till övningsbanken här: https://www.laget.se/ohumalvakt/Link Jag håller också på att arbeta med ett övningshäfte som alla ledare ska få, för att dom enkelt ska kunna göra övningar som också utmanar er målvakter. Allt gott!
Team Målvakter
4 sep 2025
0kommentarer
Information - nuläget
Hej! Nuläge och cupval till våren: Nu börjar pusslet lägga sig avseende det vi planerat för en tid och vi har genom bra dialoger, struktur på säsongens aktiviteter kunnat fatta beslut om vårens stora cup-händelse framåt. Beslutet fattade vi inom ledargruppen i veckan där vi efter allas svar och kloka inlägg kommit fram till att vårens stora happening blir.... Helsingfors! (Här kan du läsa mer om cupen) Datumen för detta är 2-6 april (påskhelgen) där vi lämnar Örebro runt lunch på torsdagen och kommer hem på måndagen. En superhäftig resa för oss alla där spelare, ledare och supporters får en resa att minnas ihop. Vi kommer då i och med detta att dels kunna få med fler, vi kommer slippa uppåt 18h enkel resa i buss och vi kommer framförallt kanske kunna få med fler som hejar på. Ja, en supporterklubb får ni föräldrar se till att skapa i detta för de som kan och vill följa med. Förstår att det fortsatt kan vara många frågor runt detta, men mer info kommer längre fram. Vi har anmält 2 lag dit och definitiva listor på spelare, ledare och föräldrar som ska med ska inte in förens januari. Det kommer finnas paketpris för de supporters som vill följa med (mer info om det längre fram), men man kan givetvis boka själv också om man inte kan åka med hela vistelsen. Detta med budget, cupplan och träningstider har tagit en hel del av tiden just nu och parallellt med det så har träningsmatcher jagats och vi börjar nu även snart närma oss seriestart som blir första helgen i oktober som det är satt nu. Det finns en del krokar ute på någon eller några till matcher innan seriestart, men allt handlar om istider och att få in det på de luckor vi nu har. Våra istider: Ja, om det tidigare år har varit en följetång så är det inget mot detta år. Det pågår alltså fortfarande dialog mellan föreningen och kommunen. Av den anledningen har vi ännu inte besked om vilka tider som blir våra utan schemat som inom kort ska komma är fortsatt tillfällig vad vi vet just nu. Det är en rejäl utmaning som kommunen bjuder oss på i föreningen och en kamp som pågår för att vinna tillbaka tappade istider som gått till andra föreningar. Helgen V38: Som vi skrev ut här innan så har vi alltså erbjudits en plats i Länscupen i U15. Där har kallelser gått ut till de som är tänkta att spela där den helgen och kallelsen till matchen mot HC Wettern/Motala har gått ut till de som är tänkta att spela där. Läncupen tas alltså inte från någon lagkassa utan den betalar spelarna själva för (för tydlighetens skull). Vi kommer informera truppen mer närmsta träningarna då det kan dyka upp frågor om ex alla ska få åka på cup mm. Vi kommer kika på det, men kan inte lova något eftersom vi snart går in i seriesäsong och platsen nu kommit in i sent skede från sidan. Vi fångar upp eventuella frågor från spelarna i det. Sponsring och försäljning: Ja, från vårt föräldramöte så har det skett en massa bra saker och kul med glada tillrop på Villems utskick tidigare. Tillsammans och genom att engagera spelarna så kommer den typen av aktivitet bli toppen. Vi kan även meddela att vi helt klart nått målet med sponsringen och det ger oss också utrymme att förhoppningsvis fortsätta på linjen att erbjuda kläder, cuper och annat till vettiga priser. Just kläder kommer det komma mer info om här inom kort så man kan lägga beställning på det plagg vi valt ut. Nu gasar vi på framåt och ser fram mot en riktigt bra säsong tillsammans! / Ledargruppen
Team 12
3 sep 2025
1kommentar
Inställd träning 4/9
Träningen torsdag den 4/9 ställs in på grund av få anmälda.
F-U16
3 sep 2025
0kommentarer
Träningen på torsdag 4/9 är inställd
Träningen på torsdag 4/9 är inställd på grund av för få anmälda.
Team Damjunior
3 sep 2025
0kommentarer
Visa fler nyheter