• Försäljning Tillsammans mot cancer-armband

    Vi behöver jobba in pengar till lagkassan för Örebro Hockey ungdom damjunior och vi har beslutat att sälja armband till förmån för cancerfonden. Armbanden koster 100kr styck men 50kr går direkt till cancerfonden och resterande 50kr till laget och vi tycker att det är en bra förtjänst samtidigt som vi bidrar till kampen mot cancer. Med en bra försäljning av dessa samtidigt som vi försöker få in sponsorer hoppas vi kunna hålla nere antalet försäljningar. Vi börjar med att ta upp beställningar från släkt, vänner kollegor m.m och sedan bokar vi in ett tillfälle när tjejerna får gå runt på stan och sälja armband. Kom gärna med egna förslag på tillfällen/platser för att öka försäljningen. Vi har även en idé om att försöka sälja till företag som kan skänka till sina anställda i present eller julklapp. Minsta mängd att beställa är 5 kartonger som innehåller 20 armband totalt 100 armband vilket vi skulle behöva sälja för att få en bra förtjänst men man får även skicka tillbaka oöppnad kartong i värsta fall. Förtjänsten på det skulle vara 5000kr men som sagt vi tror på detta och att vi kan sälja mer än så! Varför denna försäljning? - 0 kr i lagkassan - Samtidigt som vi får in pengar till lagkassan bidrar vi till den livsviktiga cancerforskningen - Bra förtjänst Säljargument till eventuella köpare - Stöd cancerforskningen och sponsra samtidigt tjejerna i Örebro hockey ungdom damjunior - Inga mellanhänder 50kr till cancerfonden och resterande direkt till laget Så sätt igång direkt med att ta upp beställningar så skickar vi in en beställning på armband inom kort samt bokar ett tillfälle för tjejerna att sälja. Bifogar en bild som ni kan använda för att skriva ut och ta med till jobbet eller liknande samt använda på sociala medier för att visa att vi säljer. Länk till info https://shop.neh.com/cancerfonden/ Har ni frågor gällande denna försäljning kontakta mig Maria Dahlström (Emmies mamma) eller Ulrika Neuman (Therese mamma) Team Damjunior 1 sep 2025 2kommentarer
  • Ny vecka nya möjligheter!

    På lördag (6/9) möter vi Lindlöven hemma - matchstart 14.00. Vi löser secket denna gång via anmälan här. Speaker/musik Klocka Skriftligt protokoll (ej ovr) Utv bås Utv bås Vilka kan ta på sig en uppgift? (utifrån att ens barn spelar matchen) Anmäl er genom att kommentera detta inlägg. Har nu skapat en Whatsapp grupp för underlätta kommunikationen oss föräldrar i mellan och till vilken de flesta av er har anslutit sig. Saknar man inbjudan så hör av er till mig så ser jag till att ni blir tillagd. //Simon Team J18 1 sep 2025 10kommentarer
  • Försäljningsinfo och önskat svar om antal armband

    Hej igen! Lite mer info om försäljningen här. På träningen på torsdag denna vecka mellan kl 18:00-21:00 är jag i B-hallen i holken och kommer dela ut kuvert med försäljningsmaterial till alla. Gällande kakor och toalettpapper kommer alla ta upp beställningar i förväg före leverans men då det underlättar för många att ha cancerarmbanden tillhands när man säljer dem så är planen att dela ut önskat antal till alla denna vecka när övrigt försäljningsmaterial delas ut. Vänligen gå in på länken nedan och fyll i spelarens namn och hur många armband ni vill sälja så förbereder jag det. Vill man längre fram ha fler armband så är det inga problem utan bara höra av sig till mig så fixar jag det snabbt. Tacksam för svar senast onsdag kväll så hinner jag packa ihop allt till träningen på torsdag. https://www.surveymonkey.com/r/J7PVWYQ I kuvertet kommer det även finnas mer info om allt men jag sammanfattar det även här: Cancerarmband: Försäljningspris 100 kr och vi tjänar 50 kr per sålt armband. Sista dagen att beställa extra armband är 30e september. Alla betalar in sina kostnader via separat avi som kommer första veckan i oktober. Kakservice: Försäljningspris 75 kr per produkt och vi tjänar 33 kr per såld burk. Använd gärna säljunderlaget i papper vid försäljning men gå också in via länken nedan och logga er personliga webshop som är kopplad till team-12. Då kan ni även digitalt dela denna länk med släkt o vänner och det är även här ni lägger in er slutliga beställning senast den 30e september. Betalning sker efter det att allt har levererats (separat avi kommer) https://www.kakservice.se/minasidor/LOGEBE Toalettpapper: Vi kommer sälja via ”Teamrullen” detta år och begränsa det till toalettpapper och hushållspapper. Vi säljer toalettpapper en säck (48 rullar) för 300 kr och tjänar 100 kr per säck. Hushållspapper 32 rullar säljs för 290 kr och vi tjänar 70 kr per säck. Samma sak som för kakor. Använd gärna försäljningsmaterialet i papper som ni får i ert kuvert men gå sedan in på länken nedan och ”Lägg till säljare” så har ni eget konto till team-12 där ni både kan dela länken digitalt samt där ni lägger slutlig beställning senast den 30e september. Betalning sker efter det att allt har levererats (separat avi kommer) https://lagsalj.se/join/orebro-hockey-ungdom-team12/822127 Denna information kommer som sagt även finnas med i era kuvert och detta finns även sparas under dokument här på vår lagetsida. Nu hoppas vi att detta blir en bra start på försäljningen! Mvh Villem 0705-863858 Team 12 30 aug 2025 1kommentar
  • Registrering av spelare

    Klubben kommer snart börja skicka ut medlems- och säsongsavgifter. Ni behöver därför besvara enkäten "Registrering av spelare" senast 7/9. Jag kommer ta bort de spelare som inte väljer att fortsätta spela ishockey från Laget. På så sätt minimerar vi antalet felutskick och det extra arbete som det medför för dem som arbetar på kansliet. Kom ihåg; om du har ändrat några kontaktuppgifter behöver du själv gå in på Laget och uppdatera dessa så de är aktuella. Maila även de nya uppgifterna till 14@orebrohockeyungdom.se. Vi vill passa på att uppmana er föräldrar att besvara de kallelser som skickas ut samt att göra det i god tid. Vi vill att ni besvarar kallelserna oavsett om ditt barn ska delta på aktiviteten eller inte, detta för att ge tränarna de bästa förutsättningarna att planera och genomföra bra träningar/matcher. Team 14 30 aug 2025 1kommentar
  • Kul med match igen!

    Matchkallelse till söndagens match kommer som tidigare informerats om till spelarna efter lördagsträning. Det kommer vara samling i Enköping (Bahcohallen) kl 13:30. Om man behöver hämta sina grejer på Trängen under söndagen så kan man göra det kl 11:30. Team J18 29 aug 2025 0kommentarer
  • Örebro Girl Hockey Day

    Hej, Kul att så många anmält sig till vår Girlcamp! Info och schema för lördagen. Samling kl. 08.30 på Trängen i A-hallen för samtliga tjejer. Där meddelas omklädningsrum och vilken grupp man kommer tillhöra under under dagen. Första pass kommer att starta kl. 09.00 och under dagen kommer tjejerna genomföra 3 ispass varvat med teori samt fyspass. Sista ispasset avlutas kl. 17.00. Vi kommer vara i och runt A-hallen under hela dagen. Lunch och mellis Lunch och mellanmål serveras under dagen samt finns frukt att tillgå i omklädningsrummen. Att ta med. Komplett hockeyutrustning. Kläder för fys, vi kommer att vara ute, så lämpliga skor och kläder efter väder. Duschgrejer för den som vill duscha innan hemgång. Glatt humör. :) Schema (grupper meddelas på plats vid ankomst) Betalning Betalning sker på plats via swish, hör av er om det inte är möjligt så hittar vi en annan lösning. Kaffe Kaffestation med självservering kommer finnas men ingen kiosk öppen tyvärr. Tveka inte att höra av er om det dyker upp några frågor. Ses på lördag. Magnus och Håkan, Örebro hockey ungdom. F-U14 29 aug 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter