• Träningsläger Furudal 12-14 september

    Hej! Då var det äntligen snart dags för vårt träningsläger i Furudal. Här kommer lite mera information om helgen. Tider: Samling Trängens IP fredagen den 12 sep kl 12.45 (vi behöver åka senast 13.00) Glöm inte söka ledigt från skolan. Hemkomst Trängen IP ca 19.00 på söndagen den 14 sep Det kommer att serveras frukost, lunch, middag och kvällsmål på hockeyborgen i Furudal där vi också kommer att bo. Kan vara bra att skicka med spelarna någon mellis som de kan stoppa i sig mellan passen. Det råder nötförbud på hockeyborgen! Kostnaden per spelare är inte helt klart ännu men vi räknar med att det kommer att landa på ca 1000-1500kr. Faktura kommer efter lägret. Glöm inte svara på kallelsen som kommer inom kort. Gäller även ledare. Packlista: Sänglinnen (påslakan, örngott, underlakan) Hockeyutrustning och nyslipade skridskor Skridskoskydd (är obligatoriskt) Hygienartiklar Träningskläder för is och fyspass (fysträning genomförs ute så ta med kläder efter väder) En bra kompis: Visar respekt! Sprider positiv energi! Ger beröm, stöttar och hjälper! Behandlar alla lika bra! Lyssnar på andras åsikter! Kan prata med alla! //Ledarna U16/U17 13 aug 2025 0kommentarer
  • Välkommen tillbaka till säsongen 25/26

    Nu äntligen ska vi få gå på is igen, vi ledare hoppas att ni alla har haft ett skönt sommarlov. Imorgon Måndag kör vi första träningen igen. Materialarna är på plats straxt efter 16 och kan sätta igång och slipa skridskorna, tänk på att är dom helt nya så hinner vi inte detta innan träningen utan bara en vanlig slipning ej profil. Vill ni ha helt nya slipade så prata med materialarna och bestäm detta. Vi har nu lämnat B- hallens förråd och har fått ett nytt i A-hallen där vi kommer spendera den mesta av tiden i framtiden. Vi kommer att dela ett större förråd med ett annat team men vi har varsin sida så det är inga problem. Vi har ej ännu fått våra fasta tider för sässongen så just nu bokar vi upp det vi får tag på. Så fort vi får mer information så går vi ut med detta. Tänk på att märka upp all ny utrustning ni införskaffat så vi kan hitta vems det tillhör om något glöms. Glöm ej kläder för fys efter passet på is samt vattenflaska och duschgrejjer precis som vanligt. Håll koll i kalleser för träningar o matcher framöver innan vi får våra fasta tider. Vi vill också passa på att välkomna Filip Stellin med familj som tidigare vart med i Arboga, välkommen till team 12 och även välkomna till lite målvakter från team 13 som nu ska tillhöra team 12 framöver. Vi ses imorgon i B-hallen. Team 12 10 aug 2025 3kommentarer
  • Smygstart 17/8

    Hej alla! Vi har fått möjlighet att smygstarta säsongen lite på söndag 17/8! Vi samlas vid 15:50 och så kliver vi ut och värmer upp och kör fys vid 16:00. Sen byter vi om och kliver ut på isen vid 17:00 och har tid till 18:30. Anmälan har gått ut. Förrådet kommer vara öppet från 15:00. Mvh Ledarna Team 16 10 aug 2025 5kommentarer
  • Uppdaterad information

    Uppdaterad information Laget F16 kommer denna säsong att bestå av i grunden samma trupp. Vissa spelare går vidare pga ålder eller skolval. Vi tackar dem för allt de bidragit med och önskar dem lycka till med sin framtida hockey. Samtidigt välkomnar vi några nya spelare. Svea Jovander Alice Svensson Filippa Mäkinen Varmt välkomna alla tre ! För spelare födda 2009 söks dispens. Vi kommer även samarbeta med Hällefors/GSK i de fall det saknas spelare till match eller cup via lånelicens. Vissa spelare kommer vara skrivna i både F16 och damjunior vilket är av vikt för att båda lagen ska fungera. Viktigt är att dessa spelare känner ansvar och bidrar i båda trupperna. Detta för att långsiktigt kunna fortsätta ha såväl F16 som damjunior. Samarbetet mellan F16 och damjunior är av största vikt att få att fungera. Ledare Vi välkomnar Julia Hörnqvist till teamet som assisterande tränare. Julia har en gedigen hockeybakgrund och får senare själv presentera sig. I övrigt tar Saman över efter Sophia som gjort ett fantastiskt jobb som lagledare. Saman kommer göra detta lika bra. Mille är kvar, också assisterande tränare. Jag själv kvarstår som tränare men efterfrågar fortfarande hjälp då mitt jobbschema begränsar mina möjligheter att vara på plats i full utsträckning. Vi efterfrågar också fortfarande hjälp med annat. Materialare och hjälp med både händer och tid behövs i olika ansvarsområden. Försäljning, hemmamatcher, kringaktiviteter (trivsel) mm Träningar Träningstider är inte satta av föreningen än men antalet blir samma som förra säsongen. Tre till antalet / vecka. Så snart tiderna är satta meddelas datum för uppstart på is. Serier/ matcher F16 kommer spela i F16 regional serie samt U13-killserie. Dessa är anmälda. F16 spelas på lördagar och U13 på söndagar. Spelare som även tillhör damjunior spelar på söndagar damjunior. Därav förstärks F16 då upp av killar eller F14-spelare som klarar U13-serien. Killserien i år blir något enklare och mer lagom då vi kliver ner en ålderskull och spelar. Tanken är att varje spelare oavsett hur man står skriven kommer kunna spela i snitt två matcher per helg. Kanon eftersom det är i matchmiljön man utvecklas mest. Cuper En cup hittills är bokad. Nordic Youth Trophy FU16 7-9/11 Värmland. Vi har för avsikt att åka på minst en cup till. Just nu gapar lagkassan lite tom varvid några försäljningar inte skulle sitta fel. Det ger oss möjlighet att hålla kostnaderna nere för varje spelare. Kom gärna med förslag på detta. Fysträning Ella har fått förändrade arbetsförhållanden vilket gör att hon kommer bli tvungen att kliva av. Vi hoppas Ida kommer fortsätta vara en del av ledarteamet och kan köra en bra fys i anslutning till träningarna. I annat fall kommer en enklare och kortare fys att hållas innan träningarna. Varje spelare kommer dock troligtvis att i tillägg till detta behöva fysträna på egen hand utifrån de svagheter och behov man som enskild har. Hjälp och stöd med detta, övningar mm kan fås vid förfrågan. Föräldramöte Vi provar detta år med ett digitalt föräldramöte v35. Hoppas det medger att fler kan vara med. Separat information om detta kommer. Frågor/funderingar Hör av er till mig, Saman eller sportchef Mattias Bjurman. Allt gott så länge ! F-U16 9 aug 2025 0kommentarer
  • Viktig information

    Hoppas alla haft ett bra sommarlov och är taggade på att spela hockey igen .. för de är vi ledare!! :) Nu börjar de dra ihop sig inför säsongen som Team 17 , kommer inom kort läggas ut första träningspasset samt ett föräldramöte . Så håll koll för att inte missa viktig information ! Nu finns det möjlighet att kunna köpa en back att förvara sin egna utrustning i, som vi kan ställa i vårat EGNA förråd på Trängen. Kostnad 324,50kr . Obs man får endast förvara sin utrustning i denna back om man vill ha utrustningen kvar på Trängen , så ej väskor/påsar osv ! Går naturligtvis bra att ta med sin utrustning hem om man hellre vill det . Önskar ni beställa en back så SMSa till Sara 076-8499380 senast 17/8. Betalningen återkommer vi med hur de ska göras när det blir dags för det . Vänlig hälsning Ledarna Team 17 Team 17 9 aug 2025 0kommentarer
  • Nu drar vi igång säsongen!

    Hoppas alla haft en skön sommar och är laddade för en ny rolig hockeysäsong. Nu kickstartar vi denna säsong med första ispasset redan på måndag!. Fler strötider kommer under augusti tills vi vet hur höstens isschema ser ut. Fysen är igång och rullar sen någon vecka tillbaka, här finns det plats för fler i spåret... Uppföljning på fystestet vi körde i våras kommer troligen genomföras 6 september, separat kallelse kommer. Vi är anmälda på en 1-dagscup redan 23 augusti i Bålsta för att få en rivstart på hockeyåret. Kallelse kommer inom kort. Passar på att slå ett slag för "tjejhockeydagen" vi håller 30 augusti, kul om alla är med så det blir mycket tjejer på isen. En fullständig plan för säsongen fylls på allt eftersom det klarnar, men så här långt försöker vi få till seriespel som är mer frekvent än förra säsongen och siktar på att kunna delta på så många cuper som möjligt, här sätter ekonomin vissa begränsningar. Försäljning är därför nödvändig och här kör vi potatisförsäljning även i år, 3 tillfällen, oktober, jul och påsk. Förslag på andra inkomstkällor är välkomna. Nu kör vi! F-U14 8 aug 2025 1kommentar
  • Visa fler nyheter