Egen fys idag 21/5
Ändring ikväll. Det är blodomloppet på Trängen så kommer vara kaos här nere. Vi kör uthålligheten själv på valfri plats. 4+4 3-1 intervaller. Spring i 3 minuter, vila 1 minut. Fyra gånger, sen fyra set. Vila 3 minuter mellan seten. Detta bör vara vädligt jobbigt!
Sommarfys Junior/grupp 2
21 maj 2025
0kommentarer
Information
Vet att många (både spelare och föräldrar) funderar över nästa säsong. Svarar på frågan om fys här också. Olyckligt nog har båda dessa fått akuta förhinder som gjort att det inte blivit som tänkt (bruten fot, operation). Från och med nästa vecka är Ella på banan igen och kommer att kalla till fys. Hon har delgett spelarna egna fyspass att köra fram tills dess. I övrigt. Flertalet möten/dialog har ägt rum med föreningen, avdra föreningar och förbundet och det arbetet fortsätter. Syftet är att göra det så bra som möjligt för såväl F16 som damjunior. Det handlar bl a om arr kunna erbjuda tillräckligt med både träningar och matcher oavsett nivå och det handlar om att koordinera seriespelen med den tillgängliga resurs spelare man har. Säsongen kommer bli bra så i det finns ingen oro men det har varit saker som behövts diskuteras och saker som behöver lösas. En sådan fråga är ledardelen. F16 kommer tills nästa säsong att tappa flertalet ledare varvid det kommer behöva fyllas på. Det är inte lätt att ideellt hitta nya ledare så tips mottages tacksamt. Det gäller allt från tränare till materialare eller annat man kan hjälpa till med. Vi tänker oss att försöka ha ett föräldramöte i början av juni. Då borde de flesta pusselbitarna fallit på plats. Har ni frågor eller funderingar fram tills dess så är det bara att höra av sig.
F-U16
20 maj 2025
2kommentarer
Välkomna till laget.se – Här finns viktig information!
Välkommen till er nya gruppsida på laget.se! Den blir central i all kommunikation mellan aktiva, ledare, föräldrar och andra intresserade. För att komma igång direkt med en bra kommunikation i och omkring gruppen finns ett antal viktiga punkter för sidans administratör: • Logga in och lägga till alla aktiva och ledare under Medlemmar. • Fylla på kalendern med alla inplanerade aktiviteter. Matcher läggs till via Serier medan träningar och andra aktiviteter läggs till via Aktiviteter. • Skriv nyheter löpande och berätta om verksamheten. I takt med att nya nyheter läggs till kommer den här nyhetstexten att försvinna. Om någon i gruppen har frågor om laget.se är man alltid välkommen att kontakta vår support på support@laget.se eller 019-15 44 00. Varmt välkomna till laget.se!
Sommarfys Junior/grupp 2
14 maj 2025
0kommentarer
Inlinehockey, tider mm!
Hej! Nu är det dags att dra igång med inlinehockey för dom som vill. Johan Lilja som är tränare i Team-16 kommer att vara ansvarig för passen och det kommer vara blandade åldrar -15,-16,-17. Johan har en fin bakgrund inom Inlinehockeyn med bland annat några SM-guld och VM-guld som spelare. Det kommer bli mestadel spel under passen. Passen kommer att ligga tisdagar 17:00-18:00 och söndagar 15:30-16:30. I B-hallen på Trängen. Ingen anmälan krävs utan bara att komma ner och köra. Vi drar igång nu på söndag 18 maj. Kom ihåg inlines UTAN brons. Hjälm, benskydd, armbågsskydd, handskar och klubba är obligatoriskt. Man kan även köra med hockeybyxorna men även mjukisbyxor funkar. Har man inlinehockeybyxor och gördel är det de bästa. Behöver man hjälp med utrustning så har Johan Inlineshopen.se där man kan få hjälp med inlines mm. Vid frågor: Erik Planeby erik@orebrohockeyungdom.se 0730306101
Team 16
14 maj 2025
0kommentarer
Inlinehockey
Hej! Nu är det dags att dra igång med inlinehockey för dom som vill. Johan Lilja som är tränare i Team-16 kommer att vara ansvarig för passen och det kommer vara blandade åldrar -15,-16,-17. Johan har en fin bakgrund inom Inlinehockeyn med bland annat några SM-guld och VM-guld som spelare. Det kommer bli mestadel spel under passen. Passen kommer att ligga tisdagar 17:00-18:00 och söndagar 15:30-16:30. I B-hallen på Trängen. Ingen anmälan krävs utan bara att komma ner och köra. Vi drar igång nu på söndag 18 maj. Kom ihåg inlines UTAN brons. Hjälm, benskydd, armbågsskydd, handskar och klubba är obligatoriskt. Man kan även köra med hockeybyxorna men även mjukisbyxor funkar. Har man inlinehockeybyxor och gördel är det de bästa. Behöver man hjälp med utrustning så har Johan Inlineshopen.se där man kan få hjälp med inlines mm. Vid frågor: Erik Planeby erik@orebrohockeyungdom.se 0730306101
Team 15
14 maj 2025
0kommentarer
Tömning av förråd
Förrådet måste tömmas på personlig utrustningr senast 15 maj. Jag kommer att vara på plats och öppna förrådet åt er som har utrustning eller klubbor kvar nu på onsdag 14/5 mellan kl18:00-18:20.
F-U16
12 maj 2025
0kommentarer
Visa fler nyheter