Säsongsavslutning
På söndag 18/5 ses vi för säsongsavslutning i Sommmaro kl. 15.00-17.00. Kul att så många kan komma! Vi träffas på gräsmattan bakom värdshuset (nedanför glasstemplet). Vi kommer köra "Bäst i test" utmaningar och bjuda på korv med bröd, men vi vill att barnen tar med sig sin egen dryck. Ses på söndag!
Team 14
12 maj 2025
3kommentarer
Inlinehockey - tjuvstart idag!
I dag mellan klockan 17.00-18.00 har vi bokat B-hallen där nu inlinehockeygolvet ligger. De som är sugna att testa lite redan idag är välkomna ner. Vi håller på att planera vilka dagar vi ska köra framöver men återkommer med vad vi beslutar. Kom ihåg inlines UTAN brons. Hjälm, benskydd, armbågsskydd, handskar och klubba är obligatoriskt. Man kan även köra med hockeybyxorna men även mjukisbyxor funkar. Har man inlinehockeybyxor och gördel är det de bästa.
Team 16
12 maj 2025
0kommentarer
Säsongsavslut 24-25
Sommarfysen På torsdagar fr o m 22 maj kommer vi att träffas vid Sörbybacken för fysträning tills isträningarna startar igen. Ingen gruppträning under Juli månad. Tid: 18:00-19:15 andra tider och platser kan komma att bli aktuella. Kallelser kommer att skickas ut till dessa aktiviteter längre fram. Gruppträning Varje pass börjar med 30 minuter löpning/sprintar i grupp. Efter löpningen körs mixad styrketräning, explosivitet och stabilitet i 30 minuter. Passen kan komma att justeras under säsongen. Individuell träning - två pass per vecka Man ska individuell göra två 30 minuters löp-/sprint-/stabilitetspass per vecka. Om man tränar annan konditionsidrott under sommaren får man tillgodoräkna sig den träningen. Utöver detta finns det möjlighet för föreningsgemensam fysträning enligt separat information från kansliet. Inlines träning Just nu undersöker vi möjligheterna för inlinesträningar på Trängen. Mer information om detta kommer ut när det blir klart. Tömma förrådet Den 15/5 är vårt sista ispass. Senast 15/5 ska vi ha tömt förrådet och alla ska ta hem sina utrustningar och personliga saker. Det som ligger kvar efter det kommer att försvinna. Kommande säsong Planeringen av nästa hockeysäsong är under arbete. I vanlig ordning efter varje säsong pågår diskussioner med föreningen om bl a lagstruktur, organisation, träningstider, serier och matchspel. Håll utkik på Laget för information. Från ledarsidan vill vi tacka för en fantastisk säsong med fina insatser av er spelare och ser fram emot en starkare och roligare säsong 25/26. Ett stort tack till er föräldrar och ledare som på olika sätt bidragit och möjliggjort denna säsong. Må så gott allesammans!
F-U14
12 maj 2025
1kommentar
Hämta utrustning + Info
Hej alla. Under nästa vecka kommer vi behöva tömma förrådet på vår egen utrustning. Så nu på måndag 12/5 mellan 17-18 så kommer vi att finnas på plats för att ha förrådet öppet för de som behöver hämta sin utrustning. Tänker man vara med och köra inlines i sommar så behöver man INTE hämta sin utrustning, den kan då stå kvar i förrådet. Från och med nästa vecka kommer det också gå att boka tider för inlines, så vi håller på att kolla på en tid vi vill boka. Vi återkommer med mer info om det när vi fått en tid. Mvh Ledarna
Team 16
9 maj 2025
0kommentarer
Tömma förrådet
Hej Hur många har sina saker kvar i förrådet? Vi måste ha tömt det till 15/5. Jag är där på tisdag mellan 18-18,15 Håkan
F- U10/12
8 maj 2025
1kommentar
Örebro Bauer Hockeycamp
Hej! Glöm inte bort att anmäla er till våran populära sommarhockeycamp. Den går av stapeln under vecka 31 och 32 i sommar och är för åldrarna 2017 till 2009. Redan över 100 spelare anmälda, med spelare från hela Sverige och även några från Norge och Danmark. In på länken nedan för mer info och anmälan: Örebro Bauer Hockeycamp Hoppas vi ses i sommar!
F-U14
7 maj 2025
0kommentarer
Visa fler nyheter