Kiosken v45 – 46
Hej på Er! Vi har med ytterst kort varsel fått veta att vi ska bemanna kiosken denna vecka och nästa. Vi vet att det är en utmaning men det fixar vi så klart. Då vi har 38 pass att fylla och är 23 spelare betyder det att vissa får ta två pass och andra ett. Vi prioriterar så att de som har ett kontinuerligt engagemang – tränare och materialare får ett pass i veckan. För att vi ska lyckas med detta och att alla ska få någorlunda som dom vill gör vi så här: Alla mailar mej vilka tider de föredrar (så många som möjligt – man får bara en eller två) respektive tider man absolut inte kan. Jag kommer sen försöka göra de som svarar till lags så bra det går och fördela resterande tider på övriga. Bemanningen gäller alla aktiva tjejer som inte bemannar kiosken med något annat lag, är du osäker så maila mej och fråga. De pass som gäller är onsdag 9/11 – söndag 20/11: Kvällar på vardagar c:a 17 – 21 Helger förmiddag respektive eftermiddag Med vänlig hälsning, Niklas och Sophia Maila Niklas niklas.malmer@gmail.com
F-U14
7 nov 2022
0kommentarer
Utbildning
Att vara båsfunktionär är en krävande men mycket viktig uppgift. Som båsfunktionär är du en viktig del av matchen. Svenska ishockeyförbundet kräver årlig utbildning för de som agerar matchfunktionärer. Båsfunktionärutbildning Tid: 2022-11-21 kl 18.00-20.00 Plats: Idrottens hus Deltagare: En per hushåll! Kostnad: 0kr Örebro Läns ishockeyförbund håller i utbildningen.
Team 09
7 nov 2022
0kommentarer
Försäljning - Bingolotterna till uppesittarkvällen/nyår
Som vi pratade om på föräldramötet samt skickat ur info om tidigare kommer vi iår igen sälja bingolotter. Vi har fått hem kalendrarna och bingolotterna till jul. Nyårslotterna har inte kommit än men vi meddelar så snart vi fått dom för er som vill sälja till det tillfället. Vi har satt ihop ett exempel på paket till varje spelare på 13 lotter som består av: 5 st – Enkellott Jul 2 st – Dubbellott Jul 6 st – Kalendrar Hur du vill fördela dina 13 lotter går givetvis att ändra (ovan är bara ett exempel). Vi kommer även ha trippellotter och enkellotter till nyår för den som vill ha. Det går givetvis även superbra att ta fler om man har möjlighet! _______________________________________________________ Hur/var hämtar jag ut bingolotterna? Isabell kommer finnas på plats i cafeterian under vecka 45: Onsdag 9/11 klockan 16.30-18.00 Söndag 13/11 klockan 11.30-13.30 Hur gör jag om jag vill ha flera lotter eller inte kan hämta någon av ovanstående tider? Skicka ett meddelande till Isabell på 070 062 02 05 så kommer ni överens om när hämtning lämpligast görs. Vi behöver skriva upp hur många lotter av varje sort vi delar ut till respektive spelare. Hur gör jag om jag inte lyckas sälja alla lotterna jag hämtat utöver mina 13? Senast Söndagen den 1/1 behöver vi veta antalet samt vilken sort på lott du inte fått sålt så vi kan avregistrera det. Detta görs via sms till Isabelle på 070 062 02 05. Återlämningen av dom avregistrerade lotterna görs under träningstiderna onsdag 4/1, söndag 8/1 och onsdag 11/1. Då finns någon av oss på plats för att ta emot samma antal lotter som ni avregistrerat via sms till Isabell. Hur/när betalar jag lotterna? Under första veckan i januari kommer faktura gå ut på dom lotterna (som inte avregistrerats) via vår digitala lagkassa precis som sportlotterna nyligen. Vi önskar att ingen själv går in och för över pengarna innan fakturan kommer ut så vi enklare kan ha koll på alla betalningar. _______________________________________________________ Finns det frågor så tveka inte att höra av er! Direkt till våran lagmejl: 13@orebrohockeyungdom.se Isabelle Flodman 070 062 02 05 Elin Edberg 073 724 06 65 // Föräldragruppen
Team 13
7 nov 2022
2kommentarer
Kallelser till Matcher 20/11-11/12
Hej på er Nu märker ni att det har rasslat till i kallelser inför matcherna året ut. Detta är för att ni ska kunna planera då det närmar sig jul och massa andra event mm. Vi ber er också att respektera att fylla i om ni deltar eller ej och kallelserna låser sig varje Onsdag kl 19:00 för att vi ska kunna se till att vi har spelare överallt då det är tight med spelare för alla 6 lagen är iväg varje Söndag. Vill ert barn stå i målet ( som annasrs spelar ute) något poolspel så hör av er också då vi saknar 1 st varje helg och behöver låna in. Är det många borta på något ställe så kommer jag behöva kasta om lite så detta är grunden så kan den ändras men då hör jag av mig till er. Jag ber er att kolla över så ni har blivit kallade till 4 st matcher 20/11 27/11 4/12 11/12 Jag hoppas jag inte har missat någon när jag fyllt ikallelser så i det fallet Meddela mig snarast om ni saknar någon match på 0723248324
Team 12
7 nov 2022
3kommentarer
Information om Girl Power Cup den 18- 20 november
Cupen spelas på helplan med tolv deltagande lag från Sverige och Norge. Spelorterna är i Vålberg och Charlottenberg. Vi har blivit tilldelade att spela gruppspelet i Gränshallen, Charlottenberg. Då vi kommer spela den första matchen 15.05 på fredagen är det viktigt att tjejerna ansöker om ledighet från skolan för en del av- eller hela dagen. Beräknad avresetid från Örebro är ca. 11.00. Vi undersöker möjligheten att hyra minibussar för att underlätta transporten. Laget bor på hårt underlag i Gunnarsbyskolan, mer information om detta och packlista kommer komma ut senare. För er föräldrar som vill boka boende i Charlottenberg hittar ni information här:Hotell Charlottenberg och Valfjällets stugby Valfjället Lagen kvalificerar sig genom gruppspelet för slutspel i två olika nivåer. Placeringen i gruppspelet avgör i vilket slutspel och på vilken ort laget kommer att spela söndag 20 november. Spelschema mm. kommer ni att hitta bland filer i mappen Girl Power Cup 2022. De spelare som ska delta i cupen står själva för spelaravgiften på 700 kr. Avgiften ska betalas in på lagets konto via Digitala lagkassan senast den 17/11.
F-U14
6 nov 2022
4kommentarer
Försäljning Team 11
Hallå Här kommer information om all försäljning vi håller på med och ska hålla på med. (Ullmax, Sportlotten, Doftprinshen, Bingolotter) Vi väntar på att lagets elektroniska lagkassa ska komma igång, det ligger utanför mina händer. Hoppas det kommer igång väldigt snart. Varje barns förälder får ett meddelande hur mycket man skall betala in från dom olika försäljningar som görs. Ni får hålla på pengarna så länge. Vi avslutar doftprinshen på måndag, skicka med ert barn foldern med beställningar till träningen på tisdag. Kommer man inte så får man ta kort och smsa mig 076-1050138. Har fått till mig att det är olika priser i foldern och på nätet. Det är foldern som gäller denna gång. Återkommer när vi kan hämta ut produkterna som sålts. Gällande bingolotter och kalendrar så är det bara att ta upp beställningar redan nu (många som säljer), kommer mer info längre fram. Med vänlig hälsning, Micke och Jimmy
Team 11
5 nov 2022
13kommentarer
Visa fler nyheter